August 17, 2017

ANNABELLE : CREATION (2017)



Release date : August 11, 2017
Genre : Horror, thriller, mystery

SYNOPSIS
Former toy maker Sam Mullins and his wife, Esther, are happy to welcome a nun and six orphaned girls into their California farmhouse. Years earlier, the couple's 7-year-old daughter Annabelle died in a tragic car accident. Terror soon strikes when one child sneaks into a forbidden room and finds a seemingly innocent doll that appears to have a life of its own.

-----

Pada I, it was okay, 6 out of 10. Mampu buat I tutup mata tengok cerita ni, tapi belum sampai menjerit. Sesiapa yang belum tengok Annabelle mungkin confuse bila tengok ending cerita ni. So sesiapa yang belum tengok Annabelle, silalah tengok. Dalam cerita Annabelle : Creation ni, kisah dia menceritakan macam mana wujudnya patung Annabelle yang berhantu tu.

Annabelle nama anak patung creepy yang ada dalam movie ni. Mula-mula cerita agak sedih sebab anak pasangan Mullins, Bee/Annabelle, ni mati kena langgar kereta. Mereka terlampau rindu sampai buat hubungan dengan syaitan/kuasa jahat untuk berjumpa dengan anak mereka. Roh si anak tu duduk di dalam badan patung itu.

Makin lama roh jahat tu makin kuat sehingga mencederakan Mrs. Mullins. Mr. Mullins mengambil keputusan untuk kurung anak patung yang ada roh itu di dalam almari yang sudah didindingkan dengan ayat suci mereka.

Setelah 12 tahun, anak-anak yatim dibawa masuk ke dalam rumah pasangan Mullins bagi menceriakan kembali rumah mereka. Namun, kejadian aneh berlaku selepas Janice membuka pintu almari yang ada patung Annabelle. Roh jahat mula mengacau dan merasuk tubuh Janice. Dan kekal duduk dalam tubuh Janice sampai ke besar. Pasangan Mullins mati dibunuh oleh roh jahat itu.

Part yang Janice nak lari sebab kena kejar dengan benda tu, kalau I jadi Janice dah lama lari turun tangga tak ingat dah kaki tu sakit 😂 Takde nak guna kerusi tu. And jangan tenung anak patung tu lama-lama. Dan hantu yang keluar dalam cerita ni pun akan ada movie sendiri, iaitu Nun.

Korang kena tengok cerita ni 😉

RATING
★★★★

Annyeong, chingu ! Terima kasih kerana meluangkan masa di blog ini.

2 comments:

  1. Takut nak tengok cerita hantu kat wayang sebab sound dia kuat sangat haha

    ReplyDelete