August 26, 2020

MAGIC CAMP 2020

 Magic Camp (film) - Wikipedia

Release date : 14 August 2020

Genre : Fantasy, Comedy

Rating : ★★★★★


SYNOPSIS

A straight-laced banker returns to magic camp, which he attended years ago as a boy, to work as a compassionate and fun-loving counselor while also keeping his eye on winning first place in the upcoming Golden Wand competition.

-----

This is a cool movie. Movie ini menceritakan seorang remaja lelaki bernama Theo yang mempunyai bakat dalam bermain silap mata pergi ke satu kem magis atau Magic Camp untuk mengembangkan bakatnya. Pada asalnya dia taknak pergi kerana dia hampir putus asa selepas kematian ayahnya. Tanpa dia sedar, orang yang sangat menyokong dia selama ini adalah ibunya sendiri. 

Family comedy 'Magic Camp' debuts on Disney+ - ABC7 Chicago

Andy dan Kristina merupakan pelatih di Magic Camp. Setiap remaja yang pergi ke Magic Camp ini mempunyai bakat yang luar biasa dalam silap mata. Theo yang hebat bermain kad sehingga membuatkan orang sekelilingnya terpaku. Nathan yang bijak dalam matematik sehingga mampu membuat magis hanya menggunakan nombor dan teka jumlah yang hanya boleh dikira menggunakan alat elektronik. Ruth yang hebat dalam mengendalikan haiwan. Dan ramai lagi.

Magic Camp - Plugged In

Di akhirnya cerita, mereka semua menunjukkan bakat mereka dalam pertandingan Golden Wand. Pelbagai magis dipersembahkan oleh remaja di Magic Camp itu. Dan semestinya, Theo telah menunjukkan satu magis yang sangat sangat membuat semua orang terpegun, tersentuh dan terharu. Namun, dia bukanlah pemenang untuk Golden Wand. Siapa pemenangnya? Kenalah tengok hehe.


Disclaimer : Semua gambar di atas adalah dari Google.


Annyeong, chingu ! Terima kasih kerana meluangkan masa di blog ini.

6 comments:

  1. suka cerita english yang macam ni , its not only pasal cinta je but kadang banyak field lagi

    ReplyDelete
  2. ape nama laki ni.. suka jugak dia berlakon..

    ReplyDelete
  3. salam kenal dan sehat selalu, kita tunggu cerita kakak berikutnya.

    ReplyDelete
  4. wow..boleh masuk list ni. buat la review cerita seram pulak. The Exorcism of Emily Rose. Mcm menarik tapi takot nak tgok. haha.

    Btw. jom join giveaway blog saya.

    ReplyDelete